يك خبر خوب: ويزاي صربستان براي ايراني ها لغو شد

۱۶ بازديد

صربستان كشوري زيبا در اروپا

يكي از اقداماتي كه مي‌تواند موجب رونق گردشگري در كشورهاي مختلف شود، لغو رواديد است. لغو رواديد موجب مي‌شود تا شهروندان كشوري خاص براي ورود به كشور مورد نظر نيازي به اخذ ويزا نداشته باشند. به تازگي مجلس صربستان براي جذب بيشتر گردشگر اقدام به لغو ويزاي صربستان براي كشورهاي ايران و هند كرده است. خبري بسيار خوب براي ما ايراني‌ها كه سري به اين كشور اروپايي بزنيم. با بخش گردشگري روزچين و اطلاعات بيشتر درباره لغو ويزاي صربستان همراه باشيد.

صربستان كشوري در مركز جنوب غربي اروپا است كه مرز آبي ندارد و دور تا دور آن را ديگر كشورهاي اروپايي گرفته‌اند. صربستان در بخش جنوبي شبه‌جزيره بالكان واقع است و پايتخت آن شهر بلگراد است. جمعيت صربستان نزديك به ۷٫۵ ميليون نفر است و مساحت اين كشور كه به زبان صربي صحبت مي‌كنند حدود ۸۸،۳۶۱ كيلومتر مربع است كه از نظر وسعت ۱۱۳مين كشور دنيا است.

تقشه صربستان

صربستان در بخش جنوبي شبه‌جزيره بالكان واقع شده است.

تا پيش از اين ايرانياني كه مايل بودند براي سفرهاي كاري يا تفريحي خود به صربستان بروند، نياز به اخذ ويزا از اين كشور اروپايي داشتند. البته براي رفتن به صربستان نيازي به اخذ ويزاي شينگن نبود. اما ويزاي صربستان چگونه لغو شد؟ اين مورد يكي از آن موضوعاتي است كه بايد آن را به عنوان نمونه و الگو براي روابط كنسولي‌مان با ديگر كشورهاي دنيا ياد كنيم.

لغو ويزاي صربستان چگونه محقق شد؟

واقعيت آن است كه انواع و اقسام بررسي‌هاي امنيتي و جلوگيري از مهاجرت‌هاي غيرقانوني افراد موجب شد تا كشورها اقدام به صدور ويزا براي ورود كردند. از آنجا كه صربستان در رابطه با سفر ايرانيان مشكلي نداشت، دست به لغو رواديد با ايران زد. اين واقعيتي است كه ويزاي صربستان با يكي سري رايزني‌هاي ديپلماتيك و كنسولي برداشته شد كه بايد از اين بابت از وزارت امور خارجه تشكر كنيم.

در ديدار وزير كشور صربستان با سفير ايران در صربستان موضوع لغو ويزاي صربستان مطرح شد و اين موضوع در ديدارهاي رئيس مجلس ايران با هيئت‌هاي صرب هم مطرح شد. تراز تجاري ايران با صربستان بعد از لغو ويزاي صربستان افزايش خواهد داشت و اين كشور كه مدت‌ها در جنگ به سرمي‌برد با رفت و آمد تجار دو كشور – كه از اين پس به راحتي ميان صورت مي‌گيرد – درآمد خوبي خواهد داشت.

درست است كه صربستان جزو اتحاديه اروپا و منطقه يورو نيست اما عوارض گمركي بسيار پايين براي واردات كالا در آن وجود دارد و تجار ايراني از اين فرصت مي‌توانند براي واردات و صادرات به اين كشور و قرار دادن اين كشور به عنوان يك پايگاه صادراتي به كشور‌هاي اروپايي استفاده كنند.

براي رونق تجاري با صربستان و اتحاديه اروپا، لغو ويزاي صربستان براي تجار ايراني بسيار مفيد خواهد بود. حالا صاحبان كسب و كارهاي ايراني به راحتي مي‎توانند بدون درگير شدن در مشكلات اخذ ويزاي صربستان به اين كشور بروند و ديگر وقت و پولشان براي اخذ ويزا هدر نمي‌رود.

صربستان كشوري هفت رنگ

كليد طلايي دسترسي به گردشگر با لغو ويزاي صربستان

صربستان و ايران كشورهاي بسيار زيبايي هستند. جاذبه‌هاي طبيعي در كنار جذابيت‌هاي اقتصادي و تجاري در هر دو كشور سبب شده تا پتانسيل بالايي براي پذيرايي از تجار و گردشگران وجود داشته باشد. ايران پس از برجام تشنه سرمايه‌گذاري خارجي و جهش اقتصادي در منطقه است و اين موضوع را اروپايي‌ها به خوبي درك كرده‌اند.

از سوي ديگر، به خاطر نوع برابري ريال ايران با دينار صربستان (RSD) هزينه سفر براي اتباع هر دو كشور عددي منطقي است. با توجه به اينكه هر ۱۰۰۰ تومان ما حدود ۳۰ دينار صربستان است مردم دو كشور مي توانند به راحتي به كشورهاي يكديگر سفر كنند و از جاذبه‌هاي توريستي هر دو كشور بهره ببرند.

اين آژانس‌هاي توريستي و مسافرتي هستند كه بايد از اين فرصت بسيار عالي براي بالا بردن توان توريست پذيري و توريست فرستي در دو كشور بهره ببرند. البته از ايراني‌ها هيچ بعيد نيست كه صربستان را به يكي از مقاصد خود براي تعطيلات نوروز بدل كنند. بايد ديد نوروز آينده ايراني‌ها كدام مقصد را بيشتر ترجيح خواهند داد…

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.